Efekt pierwszego wrażenia, czyli o komunikacji wizualnej

Okładki – kolorowe, czarno-białe, co miesiąc, co kwartał inne. Są wizytówką magazynu, przestrzenią dodatkowych komunikatów. W salonach prasowych przyciągają naszą uwagę, mogą się podobać lub nie wywoływać żywszych uczuć. Jedno pewne – trudno sobie bez nich wyobrazić czasopismo.

Podczas kolejnego spotkania z cyklu Kawa i czasopisma będziemy gościć Zuzannę Górską – psycholożkę i grafolożkę, która podzieli się z nami swoją wiedzą i ukierunkuje nasze postrzeganie graficznej strony czasopism.

Naszym materiałem badawczym będą okładki czasopism poświęconych sztukom wizualnym. Wspólnie poszukamy odpowiedzi na pytania: Jaka jest funkcja okładki? Czy powinna ona odzwierciedlać treść numeru? A może jedynie przykuwać uwagę odbiorcy? Przyjrzymy się czterem tytułom: „ARTeon”, „MOCAK Forum”, „artpunkt” oraz „Magazyn Sztuki”.

Przeanalizujemy też logotypy stylizowane na pismo ręczne. W tej części Zuzanna Górska podzieli się z nami wiedzą z zakresu grafologii, a także pokaże, na co zwracać uwagę przy projektowaniu tego typu logotypów. Na warsztat weźmiemy czasopisma: „Artluk”, „Format” oraz „Artysta i sztuka”.

Zuzanna Górska:

Psycholog, grafolog, wykładowca akademicki, trener i konsultant.

Autorka rozprawy doktorskiej „Analiza pisma ręcznego jako metoda diagnozowania osobowości. Podejście psychometryczne”, której obrona odbyła się w grudniu 2012 roku na Uniwersytecie Marie Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Prowadząc własną firmę Graf-i-Ty, zajmuje się m.in. wspomaganiem procesów rekrutacji i rozwoju pracowników (rozpoznawania talentów oraz potencjału), prowadzeniem warsztatów i wykładów interaktywnych poświęconych analizie pisma ręcznego i percepcji symbolu.

Absolwentka Instytutu Psychologii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz Podyplomowych Studiów Ekspertyzy Dokumentów na Uniwersytecie Wrocławskim. Więcej o dorobku naukowym na stronie http://www.analizapisma.pl. Autorski blog: http://zuzannagorska.com/

Advertisements

One thought on “Efekt pierwszego wrażenia, czyli o komunikacji wizualnej

  1. Ciekawe badanie. moim skromnym zdaniem ARTeon nie popisuje sie zbytnio. Cenie natomiast okadki Bluszcza – zawsze fajne, kolorowe, przykuwają wzrok, no i nawiazuja do treści. osobiscie daję Bluszczowi dziesiątkę. Pozdrawiam

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s